BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

 

ŞCOALA GIMNAZIALĂ „V. I. POPA” BÂRLAD

 

OFERTA EDUCATIONALA    2013 – 2014

 

 

 

Fiecare este fauritorul destinului sau” 

                                                        Sallustius                                               

 

 

INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN VASLUI

ŞCOALA GIMNAZIALA „V.I.POPA”, BÂRLAD

Str. Dimitrie Cantemir, nr.15

Tel/ Fax: 0235/411612

 e-mail: scoalavipbd@yahoo.com

              

                           

 

Echipa de proiect:

Coordonator  Prof. Balan Mariana (Director)

                                                                                                         

Membri:

Prof. Maxim Iulian

Prof. Răşcanu Anda

Prof. înv. Primar  Dumitraşc Ana Maria Simona

Prof. înv. Primar  Andrunache Carmen Gabriela

Prof. înv. Preşcolar  Năstasă Luminiţa Georgiana

 

SCURT ISTORIC

La mijlocul secolului al XIX-lea, secol plin de înnoiri, Mahalaua Podeni se mai numea şi Mahalaua de Mijloc, aşadar, Mahalaua Centrală. Ţinând cont de faptul că ea se întinde pe malul râului Bârlad şi că aici se află şi cel mai vechi cimitir, „Trei Ierarhi”, considerăm că aici era leagănul vechiului oraş. Vechea Primărie se afla tot în acest cartier, la începutul străzii Dunării (Dimitrie Cantemir), colţ cu strada Sfântul Neculai (Al.I.Cuza). În contextul modernizării structurilor româneşti este cuprins şi învăţământul.

 În anul 1858 se înfiinţează „Şcoala primară de băieţi Nr. 2”, denumită ulterior „Şcoala Costache G. Robu” sau „Şcoala primară filiala a III-a din Podeni” pe strada Sfântul Neculai(Al.I.Cuza), prin donaţia lui Costache G. Robu, cetăţean de bază al oraşului. La scurt timp s-a înfiinţat şi  „Şcoala primară de fete Nr. 2” din Podeni, într-un local închiriat, pe Strada Dunării (Dimitrie Cantemir), la est de vechea Primărie, lângă casele Dolea. Prin comasarea celor două secţii, băieţi şi fete, a rezultat „Şcoala primară de băieţi şi fete Nr. 2 „Costache G. Robu”, situată pe strada Sfântul Neculai (Al.I.Cuza), lângă casele Dinu. Şcoala avea parter şi etaj, cuprinzând şase săli de clasă. În anul 1940, clădirea a fost distrusă şi, ca urmare, școala se mută într-un local închiriat la Papadopol, tot pe strada Sfântul Neculai(Al.I.Cuza). În continuare, şcoala a funcţionat în clădirea fostei Primării şi în casele Pantazi, inclusiv în dependinţe.

Actuala clădire a fost dată în funcţiune la 1 septembrie 1967, lucrându-se în acelaşi timp, până în anul 1977 şi în două săli ale fostei Primării şi două părţi ale locuinţei Pantazi. După acest an, clădirile vechi fiind distruse, s-a mai lucrat numai în actuala clădire.

            În cursul anului şcolar 2001-2002 şcoala a intrat într-un program de consolidare şi refuncţionalizare, finanţat de Banca Mondială.

            În cursul anului 2002, şcoala a fost personalizată prin atribuirea numelui dramaturgului bârlădean Victor Ion Popa. Este un nume strâns legat de cartierul Podeni, în care a locuit, pentru o vreme, dramaturgul bârlădean, şi în care se desfăşoară acţiunea câteva dintre lucrările scriitorului. Acesta  îi scrie prietenului său, Vasile Damascchin, cartea “Ghiceşte-mi în cafea”,  pe coperta căreia scria: “Bârlădeni amândoi, de pe aceeaşi stradă cu salcâmi, cu gâşte şi cu copii, cartea are duh net de Podeni, de Podul Pescăriei şi de Şoseaua Prutului”.

            Denumirea de astăzi este Școala Gimnazială “V.I.Popa”. Începând cu anul școlar 2011-2012 a intrat în subordinea acesteia Grădiniţa cu program normal Nr. 18, situată în imediata vecinătate, în care sunt educaţi şi pregătiţi pentru şcoală copiii din cartier.

 

 

   

 

MISIUNEA SI VIZIUNEA SCOLII

 

 

 

 

 

 MISIUNEA

     Şcoala noastră este o şcoală pentru toţi copiii, asigurând o educație de calitate, printr-o bună organizare a procesului instructiv-educativ, prin utilizarea strategiilor adecvate şi folosirea optimă a resurselor, prin colaborarea cu membrii comunităţii şi cu acele organisme care pot sprijini şcoala ca instituţie.

 

 VIZIUNEA

Întreg procesul de învațământ are ca si element central elevul. În funcție de particularitățile de dezvoltare fizică și intelectuală ale elevilor, de mediul social apropiat și specificul familiilor elevilor – clienți ai școlii noastre, de posibilitațile financiare ale școlii, ne propunem să asigurăm elevilor:

·         Condiții optime de realizare a procesului instructiv- educativ atât din punct de vedere al dotării materiale cât și al resurselor umane.

·         Ajutor și sprijin diferențiat în parcurgerea materiei școlare atât pentru elevii cu capacitate scăzuta de învațare cât și pentru elevii care înregistrează performanțe.

·         Consilierea elevilor si părinților în probleme de management educațional și în funcție de nevoile personale ale acestora.

 

ŢINTE STRATEGICE

            Ţintele strategice propuse pentru a fi atinse în perioada 2012-2016, de către Şcoala Gimnazială „V.I. Popa, Bârlad, sunt următoarele:

TS1. Creşterea calităţii procesului instructiv-educativ

TS2. Creşterea calităţii resurselor umane şi managementului şcolar;

TS3 Dezvoltarea bazei materiale şi atragerea de resurse financiare.

TS4. Reducerea abandonului şcolar

TS5. Realizarea unei oferte de Curriculum la Decizia Școlii în acord cu opţiunile elevilor.

TS6. Îmbunătăţirea imaginii şcolii în comunitatea locală;

 

 

           MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE

               INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN VASLUI

              ŞCOALA GIMNAZIALA „V.I.POPA”, BÂRLAD

              Str. Dimitrie Cantemir, nr.15

              Tel/ Fax: 0235/411612

               e-mail: scoalavipbd@yahoo.com

 

 

 

PLAN DE ŞCOLARIZARE

                                -Proiect-

Invăţământ preşcolar

Grupa mică

1 grupă

20 locuri

Grupa mijlocie

2 grupe

40 locuri

Grupa mare

1 grupă

20 locuri

                                                                                 

TOTAL ÎNVĂŢĂMÂNT PREŞCOLAR: 4 GRUPE/ 80 LOCURI

Invăţământ primar

Clasa pregătitoare

2

44

Clasa I

1

29

Clasa a II-a

1

29

Clasa a III-a

2

40

Clasa a IV-a

2

30

 

TOTAL ÎNVĂŢĂMÂNT PRIMAR: 8 CLASE/ 172 LOCURI

Învăţământul gimnazial

Clasa a V-a

2

50

Clasa a VI-a

2

27

Clasa a VII-a

2

25

Clasa a VIII-a

2

28

 

TOTAL ÎNVĂŢĂMÂNT GIMNAZIAL: 8 CLASE/ 130  LOCURI

 

 

 

 

 

PROGRAMUL ŞCOLII

 

 

Tipul şcolii: Şcoală gimnazială, cursuri de zi

Orarul şcolii: Grădiniţa 8,00 – 12,00 /12,00-16,00

Clasele I-IV – 8,00 – 12,00 ( 13,00 )

Clasele V-VIII – 12,00 ( 13,00 ) – 18,00

Limba de predare: limba română.

 

SCOALA NOASTRA VA OFERA

 

I.         Resurse umane: cadre didactice cu o foarte bună pregătire de specialitate şi deschidere spre nou;

II.      Cadru didactic de sprijin pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale;

III.           Climat educațional deschis şi stimulativ;

IV.           Colaborare:

-         Conducere - cadre didactice - elevi

-         Conducere - cadre didactice – familie

-         Cadre didactice din cicluri curriculare diferite 

V.               Burse şcolare -  Burse sociale;

VI.                       Participarea la Olimpiade, concursuri şcolare şi extraşcolare, competiţii artistice şi sportive  şi proiecte naţionale şi internaţionale;

VII.        Securitate în incinta unităţii şi în spaţiile aferente;

VIII.     Resurse materiale: săli de clasă, laboratoare dotate corespunzător, reţele de calculatoare performante, internet, bibliotecă, bază sportivă modernă, asistenţă psihopedagogică şi medical;

IX.            Opţionale conform dorinţelor şi nevoilor părinţilor şi elevilor.

 

 

 

 

 

PROFESORI SI ELEVI

ACTORI PRINCIPALI AI PROCESULUI INSTRUCTIV-EDUCATIV

 

n esenţa ei, relaţia cadre didactice - elevi trebuie să fie o comunicare între două conştiinţe permanent deschise una către cealaltă, o comunicare prin care profesorul stimulează participarea tot mai activă a elevului la propria-i instruire şi educare, astfel încât acesta să devină subiect al educaţiei, factor activ al formării propriei personalităţi. O asemenea relaţie profesor - elev presupune respectarea personalităţii ambilor factori, asigură valorificarea deplină a capacităţilor intelectuale şi afective ale fiecăruia, rolul conducător avându-l, evident, profesorul.

Această relaţie duce la îndeplinirea idealului pedagogic.

În Şcoala  Gimnazială ”V.I.Popa”, Bârlad, îşi desfăşoară activitatea 34 de cadre didactice calificate:

-         profesori grad didactic I – 14

-         profesori grad didactic II - 6;

-         profesori definitivat – 14

În anul școlar 2012 – 2013, în școală au fost înscriși 408 elevi, repartizați pe cicluri astfel:

-  învăţământ preprimar – 105

-  învăţământ primar - 173

-  învăţământ gimnazial – 130

 

 

 

BAZA TEHNICO MATERIALA

 

Școala funcționează în trei corpuri de clădire:

-                           corpul principal, cu 9 săli de clasă, 2 laboratoare (fizică-chimie, informatică), şi un cabinet medical cu asistent medical.

-                           cabinet de sprijin pentru elevii cu CES de la învăţământul primar, unde copiii desfăşoară activităţi de terapie educaţională integrată, sub îndrumarea cadrului didactic de sprijin.

-                           un corp de clădire în care funcționează biblioteca școlii, dotată cu 9000 de volume și sala de sport, dotată și amenajată corespunzător;

-                           Grădinița funcționează într-un corp de cladire situat pe strada Alexandru Vlahuță, Nr. 55. Este o construcție cu destinația de locuință, amenajată pentru a fi grădiniță. Spaţiul insuficient nu permite desfăşurarea activităţii doar într-un schimb, două grupe funcţionând după-amiază.

Starea clădirilor este bună, executându-se lucrări de reparații ori de câte ori este nevoie.

Şcoala are în dotare planşe, hărţi, un videoproiector, laptop,  materiale didactice specifice laboratoarelor de fizică, chimie, biologie. Există un cabinet de informatica (laborator AeL) cu 10 calculatoare.

 

 

 

RELATII DE COLABORARE

 

          Şcoala Gimnazială „V. I. Popa”, Bârlad, a încheiat acorduri de parteneriat cu instituţii de stat şi private, cu rol în eficientizarea activităților educaționale. În cadrul acestora s-au desfăşurat activităţi de tip formal, nonformal şi informal la care elevii au participat cu interes. Aceste acțiuni au avut ca rezultat:

·                          îmbogăţirea „bagajului” de cunoştinţe cu informaţii din diverse domenii, precum: literatură, artă, ştiinţe, matematică etc.

·                           creşterea interesului faţă de lectură;

·                          dezvoltarea abilităţilor de comunicare şi relaţionare in contexte variate;

·                          îmbunătăţirea relaţiile interpersonale;

·                           formarea unor valori și atitudini concentrate pe grija pentru viaţa personală şi a celorlalţi;

·                          cunoaşterea de către copii a mijloacelor de intervenţie în caz de incendiu, cutremur şi alte calamităţi naturale sau provocate.

          INSTITUȚII PARTENERE:

ü Biblioteca Publică Municipală „Stroe S. Belloescu”, Bârlad;

ü Centrul „Mihai Eminescu”, Bârlad;

ü Complexul de Servicii Comunitare nr. 2, Bârlad;

ü Şcoala Gimnazială de Arte „N. N. Tonitza”, Bârlad;

ü Şcoala Gimnazială „Ion Artene”, Găgeşti;

ü Librăria „Enciclopedia”, Bârlad;

ü Biroul Poliţiei Rutiere, Bârlad;

ü Biroul Poliţiei de Proximitate, Bârlad;

ü Asociaţia „Pentru Noi”, Bârlad;

ü Detaşamentul de Pompieri, Bârlad.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PROECTE INTERNATIONALE

    

     S-au desfăşurat parteneriate educaţionale internaţionale prin intermediul portalului on-line „e- Twinning”,  lansat la 14 ianuarie 2005, ca parte a Programului de învăţare permanentă al Comisiei Europene, la care au participat atât preşcolarii Grădiniţei nr. 18 cât şi elevi din ciclurile primar şi gimnazial.

Proiectele internaţionale derulate au fost:


·        “Safety in the streets”

·        Young Europeans’ world of tales

·        Global Christmas Greetings

·        Christmas card swap

·        LITTLE MR MEN

·        2013: european year of citizenship


 

 

CONCURSURI SCOLARE

 

          Cadrele didactice ale Şcolii Gimnaziale “V.I.Popa” s-au implicat în organizarea de concursuri naţionale şi internaţionale, la care s-au obţinut şi rezultate deosebite. Dintre aceste concursuri enumerăm:

·        Concursul Internaţional “Euroşcolarul”

·        Concursul Internaţional “Eurojuniorul”

·        Concursul Internaţional “Micul Creştin”

·        Concursul Naţional “Olimpicii Cunoaşterii”

·        Concursul Naţional “Fii intelligent… la matematică”

·        Concursul Naţional “Comunicare. Ortografie.ro”

·        Concursul Naţional “Comper”

·        Concursul Naţional “Poveştile Cangurului”

 

 

 

 

 

 

 

OFERTA DISCIPLINE OPTIONALE

AN SCOLAR 2013 – 2014

 

ÎNVĂŢĂMÂNT PREPRIMAR

GRUPA

DENUMIREA OPŢIONALULUI PROPUS

GR. MIJLOCIE

A, B

1.     „Magia poveştilor”

2.     „Simfonia culorilor”

3.     „Cântăreţii voinicei”

  1. „Micii dansatori

GR. MARE

A, B

1.     „Mult e dulce şi frumoasă limba ce-o vorbim”

2.     “Educaţie rutieră”

3.     „Cei  7 ani de acasa”

4.     „Let’s learn English”


 

ÎNVĂŢĂMÂNT PRIMAR

CLASA

DENUMIREA OPŢIONALULUI PROPUS

CLASELE PREGĂTITOARE

1.     „În lumea poveştilor”

2.     „Calculatorul – prietenul meu”

3.     „Sănătatea – bunul cel mai de preţ”

4.     „Ştim să ne purtăm frumos”

CLASA I

1.     “Micii artişti” – opţional integrat

2.     “ Matematică distractivă”

CLASA a II-a

1.     “Literatură pentru copii”

2.     „Calculatorul – prietenul meu”

CLASA a III-a A

1.     “În lumea poveştilor”

2.     “Matematica – prietena mea”

CLASA a III-a B

1.     “Braţ la braţ cu Mate”

2.     “În lumea poveştilor”

CLASA a IV-a A

1.     “Literatură pentru copii”

2.     “Natura – prietena mea”

CLASA a IV-a B

1.     “În lumea matematicii”

2.     “Arta de a te comporta”

 

ÎNVĂŢĂMÂNT GIMNAZIAL

CLASA

DENUMIREA OPŢIONALULUI PROPUS

CLASELE  a V-a

ü   “Le francais c’est rigolo”

ü   “ Matematică distractivă”

ü    “Să scriem frumos”

ü   “Om bun şi sănătos”

CLASELE a VI-a

·        “Curiozităţi goegrafice”

·        “Tehnici de realizare artistic – Icoana pe sticlă”

·        “Handbal”

CLASELE a VII-a

ü “Cartea – fereastră spre lumină”

ü “Bârladul de ieri şi de azi”

ü “Baschet”

ü “Educaţie pentru sănătate”

CLASELE a VIII-a

·        “Matematică pe calculator”

·        “Baschet”