BluePink XHost |
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
ŞCOALA
GIMNAZIALĂ „V. I.
POPA” BÂRLAD
OFERTA
EDUCATIONALA 2013 – 2014
„Fiecare este fauritorul destinului
sau”
Sallustius
INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN VASLUI
ŞCOALA GIMNAZIALA „V.I.POPA”, BÂRLAD
Str. Dimitrie Cantemir, nr.15
Tel/ Fax: 0235/411612
e-mail:
scoalavipbd@yahoo.com
Echipa de proiect:
Coordonator Prof. Balan Mariana
(Director)
Membri:
Prof. Maxim Iulian
Prof. Răşcanu Anda
Prof. înv. Primar Dumitraşc
Ana Maria Simona
Prof. înv. Primar Andrunache Carmen Gabriela
Prof. înv. Preşcolar Năstasă
Luminiţa Georgiana
SCURT ISTORIC
La mijlocul secolului al XIX-lea, secol plin de înnoiri,
Mahalaua Podeni se mai numea şi Mahalaua de Mijloc, aşadar, Mahalaua
Centrală. Ţinând cont de faptul că ea se întinde pe malul râului
Bârlad şi că aici se află şi cel mai vechi cimitir, „Trei
Ierarhi”, considerăm că aici era leagănul vechiului oraş.
Vechea Primărie se afla tot în acest cartier, la începutul străzii
Dunării (Dimitrie Cantemir), colţ cu strada Sfântul Neculai
(Al.I.Cuza). În contextul modernizării structurilor româneşti este
cuprins şi învăţământul.
În anul 1858 se
înfiinţează „Şcoala primară de băieţi Nr. 2”,
denumită ulterior „Şcoala Costache G. Robu” sau „Şcoala
primară filiala a III-a din Podeni” pe strada Sfântul Neculai(Al.I.Cuza),
prin donaţia lui Costache G. Robu, cetăţean de bază al
oraşului. La scurt timp s-a înfiinţat şi „Şcoala primară de fete Nr. 2” din
Podeni, într-un local închiriat, pe Strada Dunării (Dimitrie Cantemir), la
est de vechea Primărie, lângă casele Dolea. Prin comasarea celor
două secţii, băieţi şi fete, a rezultat „Şcoala
primară de băieţi şi fete Nr. 2 „Costache G. Robu”,
situată pe strada Sfântul Neculai (Al.I.Cuza), lângă casele Dinu.
Şcoala avea parter şi etaj, cuprinzând şase săli de
clasă. În anul 1940, clădirea a fost distrusă şi, ca
urmare, școala se mută într-un local închiriat la Papadopol, tot pe
strada Sfântul Neculai(Al.I.Cuza). În continuare, şcoala a funcţionat
în clădirea fostei Primării şi în casele Pantazi, inclusiv în
dependinţe.
Actuala clădire a fost dată în funcţiune
la 1 septembrie 1967, lucrându-se în acelaşi timp, până în anul 1977
şi în două săli ale fostei Primării şi două
părţi ale locuinţei Pantazi. După acest an, clădirile
vechi fiind distruse, s-a mai lucrat numai în actuala clădire.
În
cursul anului şcolar 2001-2002 şcoala a intrat într-un program de
consolidare şi refuncţionalizare, finanţat de Banca
Mondială.
În
cursul anului 2002, şcoala a fost personalizată prin atribuirea
numelui dramaturgului bârlădean Victor Ion Popa. Este un nume strâns legat
de cartierul Podeni, în care a locuit, pentru o vreme, dramaturgul
bârlădean, şi în care se desfăşoară acţiunea
câteva dintre lucrările scriitorului. Acesta îi scrie prietenului său, Vasile
Damascchin, cartea “Ghiceşte-mi în cafea”,
pe coperta căreia scria: “Bârlădeni amândoi, de pe
aceeaşi stradă cu salcâmi, cu gâşte şi cu copii, cartea are
duh net de Podeni, de Podul Pescăriei şi de Şoseaua Prutului”.
Denumirea de astăzi
este Școala Gimnazială “V.I.Popa”. Începând cu anul școlar
2011-2012 a intrat în subordinea acesteia Grădiniţa cu program normal
Nr. 18, situată în imediata vecinătate, în care sunt educaţi
şi pregătiţi pentru şcoală copiii din cartier.
MISIUNEA SI
VIZIUNEA SCOLII
MISIUNEA
Şcoala noastră este o
şcoală pentru toţi copiii, asigurând o educație de
calitate, printr-o bună organizare a procesului instructiv-educativ, prin
utilizarea strategiilor adecvate şi folosirea optimă a resurselor,
prin colaborarea cu membrii comunităţii şi cu acele organisme
care pot sprijini şcoala ca instituţie.
VIZIUNEA
Întreg procesul de învațământ
are ca si element central elevul. În funcție de particularitățile
de dezvoltare fizică și intelectuală ale elevilor, de mediul
social apropiat și specificul familiilor elevilor – clienți ai școlii
noastre, de posibilitațile financiare ale școlii, ne propunem să
asigurăm elevilor:
·
Condiții
optime de realizare a procesului instructiv- educativ atât din punct de vedere
al dotării materiale cât și al resurselor umane.
·
Ajutor și
sprijin diferențiat în parcurgerea materiei școlare atât pentru
elevii cu capacitate scăzuta de învațare cât și pentru elevii
care înregistrează performanțe.
·
Consilierea
elevilor si părinților în probleme de management educațional și
în funcție de nevoile personale ale acestora.
ŢINTE
STRATEGICE
Ţintele strategice propuse
pentru a fi atinse în perioada 2012-2016, de către Şcoala
Gimnazială „V.I. Popa, Bârlad, sunt următoarele:
TS1. Creşterea calităţii procesului
instructiv-educativ
TS2. Creşterea calităţii resurselor umane
şi managementului şcolar;
TS3 Dezvoltarea bazei materiale şi atragerea de
resurse financiare.
TS4. Reducerea abandonului şcolar
TS5. Realizarea unei oferte de Curriculum la Decizia Școlii
în acord cu opţiunile elevilor.
TS6.
Îmbunătăţirea imaginii şcolii în comunitatea locală;
MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE
INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN VASLUI
ŞCOALA GIMNAZIALA „V.I.POPA”, BÂRLAD
Str.
Dimitrie Cantemir, nr.15
Tel/
Fax: 0235/411612
e-mail: scoalavipbd@yahoo.com
PLAN
DE ŞCOLARIZARE
-Proiect-
Invăţământ preşcolar
Grupa mică |
1
grupă |
20 locuri |
Grupa mijlocie |
2 grupe |
40 locuri |
Grupa mare |
1
grupă |
20 locuri |
TOTAL ÎNVĂŢĂMÂNT PREŞCOLAR: 4 GRUPE/ 80 LOCURI
Invăţământ primar
Clasa pregătitoare |
2 |
44 |
Clasa I |
1 |
29 |
Clasa a II-a |
1 |
29 |
Clasa a III-a |
2 |
40 |
Clasa a IV-a |
2 |
30 |
TOTAL ÎNVĂŢĂMÂNT PRIMAR: 8 CLASE/ 172 LOCURI
Învăţământul gimnazial
Clasa a V-a |
2 |
50 |
Clasa a VI-a |
2 |
27 |
Clasa a VII-a |
2 |
25 |
Clasa a VIII-a |
2 |
28 |
TOTAL ÎNVĂŢĂMÂNT GIMNAZIAL: 8 CLASE/ 130 LOCURI
PROGRAMUL ŞCOLII
Tipul
şcolii: Şcoală gimnazială, cursuri de zi
Orarul şcolii: Grădiniţa 8,00 – 12,00 /12,00-16,00
Clasele I-IV
– 8,00 – 12,00 ( 13,00 )
Clasele V-
Limba
de predare: limba română.
SCOALA NOASTRA VA
OFERA
I.
Resurse umane: cadre didactice cu o foarte bună pregătire
de specialitate şi deschidere spre nou;
II.
Cadru didactic de sprijin pentru elevii cu cerinţe
educaţionale speciale;
III.
Climat
educațional deschis şi stimulativ;
IV.
Colaborare:
-
Conducere - cadre didactice - elevi
-
Conducere - cadre didactice – familie
-
Cadre didactice din cicluri curriculare diferite
V.
Burse şcolare
- Burse sociale;
VI.
Participarea la
Olimpiade, concursuri şcolare şi extraşcolare, competiţii
artistice şi sportive şi
proiecte naţionale şi internaţionale;
VII.
Securitate în
incinta unităţii şi în spaţiile aferente;
VIII.
Resurse materiale: săli de clasă,
laboratoare dotate corespunzător, reţele de calculatoare performante,
internet, bibliotecă, bază sportivă modernă,
asistenţă psihopedagogică şi medical;
IX.
Opţionale
conform dorinţelor şi nevoilor părinţilor şi elevilor.
PROFESORI SI ELEVI
ACTORI PRINCIPALI
AI PROCESULUI INSTRUCTIV-EDUCATIV
n esenţa ei, relaţia
cadre didactice - elevi trebuie să fie o comunicare între două
conştiinţe permanent deschise una către cealaltă, o comunicare
prin care profesorul stimulează participarea tot mai activă a
elevului la propria-i instruire şi educare, astfel încât acesta să
devină subiect al educaţiei, factor activ al formării propriei
personalităţi. O asemenea relaţie profesor - elev presupune
respectarea personalităţii ambilor factori, asigură
valorificarea deplină a capacităţilor intelectuale şi
afective ale fiecăruia, rolul conducător avându-l, evident,
profesorul.
Această relaţie duce la îndeplinirea idealului pedagogic.
În Şcoala Gimnazială ”V.I.Popa”, Bârlad,
îşi desfăşoară activitatea 34 de cadre didactice calificate:
-
profesori grad
didactic I – 14
-
profesori grad
didactic II - 6;
-
profesori
definitivat – 14
În anul școlar 2012 – 2013,
în școală au fost înscriși 408 elevi, repartizați pe cicluri astfel:
- învăţământ preprimar – 105
- învăţământ primar - 173
- învăţământ gimnazial – 130
BAZA TEHNICO
MATERIALA
Școala funcționează în trei
corpuri de clădire:
-
corpul
principal, cu 9 săli de clasă, 2 laboratoare (fizică-chimie, informatică),
şi un cabinet medical cu asistent medical.
-
cabinet
de sprijin pentru elevii cu CES de la învăţământul primar, unde
copiii desfăşoară activităţi de terapie
educaţională integrată, sub îndrumarea cadrului didactic de
sprijin.
-
un corp
de clădire în care funcționează biblioteca școlii,
dotată cu 9000 de volume și sala de sport, dotată și
amenajată corespunzător;
-
Grădinița
funcționează într-un corp de cladire situat pe strada Alexandru Vlahuță,
Nr. 55. Este o construcție cu destinația de locuință,
amenajată pentru a fi grădiniță. Spaţiul insuficient
nu permite desfăşurarea activităţii doar într-un schimb,
două grupe funcţionând după-amiază.
Starea
clădirilor este bună, executându-se lucrări de reparații
ori de câte ori este nevoie.
Şcoala are în
dotare planşe, hărţi, un videoproiector, laptop, materiale didactice specifice laboratoarelor
de fizică, chimie, biologie. Există un cabinet de informatica
(laborator AeL) cu 10 calculatoare.
RELATII DE
COLABORARE
Şcoala
Gimnazială „V. I. Popa”, Bârlad, a încheiat acorduri de parteneriat cu
instituţii de stat şi private, cu rol în eficientizarea activităților
educaționale. În cadrul acestora s-au desfăşurat
activităţi de tip formal, nonformal şi informal la care elevii
au participat cu interes. Aceste acțiuni au avut ca rezultat:
·
îmbogăţirea
„bagajului” de cunoştinţe cu informaţii din diverse domenii,
precum: literatură, artă, ştiinţe, matematică etc.
·
creşterea interesului faţă de
lectură;
·
dezvoltarea
abilităţilor de comunicare şi relaţionare in contexte
variate;
·
îmbunătăţirea
relaţiile interpersonale;
·
formarea unor valori și atitudini
concentrate pe grija pentru viaţa personală şi a
celorlalţi;
·
cunoaşterea de
către copii a mijloacelor de intervenţie în caz de incendiu, cutremur
şi alte calamităţi naturale sau provocate.
INSTITUȚII
PARTENERE:
ü Biblioteca Publică Municipală „Stroe S.
Belloescu”, Bârlad;
ü Centrul „Mihai Eminescu”, Bârlad;
ü Complexul de Servicii Comunitare nr. 2, Bârlad;
ü Şcoala Gimnazială de Arte „N. N. Tonitza”,
Bârlad;
ü Şcoala Gimnazială „Ion Artene”,
Găgeşti;
ü Librăria „Enciclopedia”, Bârlad;
ü Biroul Poliţiei Rutiere, Bârlad;
ü Biroul Poliţiei de Proximitate, Bârlad;
ü Asociaţia „Pentru Noi”, Bârlad;
ü Detaşamentul de Pompieri, Bârlad.
PROECTE
INTERNATIONALE
S-au desfăşurat parteneriate
educaţionale internaţionale prin intermediul portalului on-line „e-
Twinning”, lansat la 14 ianuarie 2005,
ca parte a Programului de învăţare permanentă al Comisiei
Europene, la care au participat atât preşcolarii Grădiniţei nr.
18 cât şi elevi din ciclurile primar şi gimnazial.
Proiectele internaţionale
derulate au fost:
·
“Safety in the
streets”
·
Young Europeans’
world of tales
·
Global Christmas
Greetings
·
Christmas card swap
·
LITTLE MR MEN
·
2013: european year
of citizenship
CONCURSURI SCOLARE
Cadrele
didactice ale Şcolii Gimnaziale “V.I.Popa” s-au implicat în organizarea de
concursuri naţionale şi internaţionale, la care s-au
obţinut şi rezultate deosebite. Dintre aceste concursuri
enumerăm:
·
Concursul
Internaţional “Euroşcolarul”
·
Concursul
Internaţional “Eurojuniorul”
·
Concursul
Internaţional “Micul Creştin”
·
Concursul
Naţional “Olimpicii Cunoaşterii”
·
Concursul
Naţional “Fii intelligent… la matematică”
·
Concursul
Naţional “Comunicare. Ortografie.ro”
·
Concursul
Naţional “Comper”
·
Concursul
Naţional “Poveştile Cangurului”
OFERTA DISCIPLINE
OPTIONALE
AN SCOLAR 2013 –
2014
ÎNVĂŢĂMÂNT PREPRIMAR
GRUPA |
DENUMIREA
OPŢIONALULUI PROPUS |
GR. MIJLOCIE A, B |
1. „Magia
poveştilor” 2. „Simfonia
culorilor” 3. „Cântăreţii
voinicei”
|
GR. MARE A, B |
1. „Mult e dulce
şi frumoasă limba ce-o vorbim” 2. “Educaţie
rutieră” 3. „Cei 7 ani de acasa” 4. „Let’s learn
English” |
ÎNVĂŢĂMÂNT PRIMAR
CLASA |
DENUMIREA
OPŢIONALULUI PROPUS |
CLASELE PREGĂTITOARE |
1. „În lumea
poveştilor” 2. „Calculatorul
– prietenul meu” 3. „Sănătatea
– bunul cel mai de preţ” 4. „Ştim
să ne purtăm frumos” |
CLASA I |
1. “Micii
artişti” – opţional integrat 2. “
Matematică distractivă” |
CLASA a II-a |
1. “Literatură
pentru copii” 2. „Calculatorul
– prietenul meu” |
CLASA a III-a A |
1. “În lumea
poveştilor” 2. “Matematica –
prietena mea” |
CLASA a III-a B |
1. “Braţ la
braţ cu Mate” 2. “În lumea
poveştilor” |
CLASA a IV-a A |
1. “Literatură
pentru copii” 2. “Natura – prietena
mea” |
CLASA a IV-a B |
1. “În lumea
matematicii” 2. “Arta de a te
comporta” |
ÎNVĂŢĂMÂNT GIMNAZIAL
CLASA |
DENUMIREA
OPŢIONALULUI PROPUS |
CLASELE a V-a |
ü “Le francais
c’est rigolo” ü “
Matematică distractivă” ü “Să scriem frumos” ü “Om bun
şi sănătos” |
CLASELE a VI-a |
·
“Curiozităţi goegrafice” ·
“Tehnici de realizare artistic – Icoana pe sticlă” ·
“Handbal” |
CLASELE a VII-a |
ü “Cartea –
fereastră spre lumină” ü “Bârladul de
ieri şi de azi” ü “Baschet” ü “Educaţie
pentru sănătate” |
CLASELE a VIII-a |
·
“Matematică pe calculator” ·
“Baschet” |